За публикациите в eCars, Фейсбук и заплахите за съдебна разправа

Блог

Историята на eCars започва официално през 2010 г.

Като повечето хора и компании и ние си имаме мисия. Ето я:

Нашата мисия е да правим електрическата мобилност лесно разбираема, желана и достъпна.

В процеса на следване на тази мисия осъществяваме разнообразна дейност в сферата на електрическата мобилност. Всъщност, първата ни дейност, която продължава и до днес, 5 април 2020 г., е списването на този блог. Основната му цел, разбира се, е да предоставя информация за електрическата мобилност. eCars има и Фейсбук страница, чрез която също предоставяме информация за електрическата мобилност. Хм, стилът на тези изречения е някак нетипичен (за нас), с правна нотка.

Като източник на информация ние в eCars носим определена отговорност. Включително за публикации под формата на коментари или мнения на други хора, потребители, които са получили достъп, при съгласие да спазват определени правила и условия, в части от нашите интернет страници и в нашите страници в социалните мрежи. Така изискват законите – да носим определена отговорност. Резонно.

"Определена" придоби други изражения и измерения след приемането на GDPR правилата. И ще придобие кой знае какви измерения при евентуалните бъдещи "ковид" правила. Евентуални ли казах?

От тия общи приказки може вече да ти е доскучало, но съдебната част тепърва предстои.

Започвам с едно признание, дето се вика да сме в крак със съдебната атмосфера в този блог: Не разполагаме с много време да следим Фейсбук страницата на eCars и никой от администраторите няма инсталирано Фейсбук приложението на телефона си. Или, чакай да перифразирам, може да е от полза: Заделяме малко време да следим Фейсбук страницата на eCars поради други ангажименти и никой от администраторите няма инсталирано Фейсбук приложението на телефона си.

То си е наш проблем, никой не е длъжен да ни намира време да си следим Фейсбук страницата.

А там в последните дни се е появил коментар и то под няколко наши публикации. Коментарът отправя предупреждение към хората, търсещи да закупят електромобил.

Днес е неделя, но сякаш е вторник. Защото през този месец и във вторник много хора са си по домовете. Работя по някои фирмени документи и научавам за този коментар от колеги. Поглеждам и намирам съобщението във Фейсбук. Съобщението е молба от потребител, който твърди, че е засегнат от коментара и учтиво моли да изтрием коментара, който нанася на компанията на този потребител вреди под формата на нарушена репутация и пропуснати ползи от неосъществени сделки, предполагаемо заради въпросния коментар.

В духа на неутралното и заради джидипиарското, караме неутрално. Не споделяме кои са потребителите. Нито текста на съобщенията на никое от съобщенията съдържащи конкретни данни.

Но пък можем да споделим нещо друго. Нали не следим постоянно Фейсбук, когато вече виждаме съобщението с молбата, вече има и друго. Като не сме отговорили на молбата, може би ще отговорим на това:

Опааа!

Паника (умеем я масово напоследък). Какво да правим?

Имаме само 24 часа да реагираме. А е неделя. Накъде да си насочим първо вниманието?

Да видим:

  • Да НЕ премахнем въпросните публикации от Фейсбук страницата на eCars
  • Да премахнем въпросните публикации до понеделник (6 апррил) 11 ч.
  • Да ходим в полицията
  • Да се запознаем "с членовете в закона за компенсацията, за която бих могъл да ви съдя"
  • Да ходим по съдебни дела
  • Да приемем пожеланията за успех

Тези черни точици... За мъничко се колебаех дали да натисна бутона Анкета вместо бутона Списък.

Ама само за мъничко. Не че няма време за анкети, ей ни по домовете сме, все ще поанкетираме. Но заплахата е към нас, ние трябва да си отговорим на въпросите.

И ето, победа. Изтриваме коментарите.

Трябваше ли? Бяха ли правилни обвиненията във "въпросните коментари"? Не сме ли независим блог да вземем отношение?

Отгоре стана дума какво сме. Сега ще кажа какво не сме.

eCars не е електромобилен съд!

....

Неделя или не, на нас ни се ходи в посока и вниманието ни е насочено към:

Да правим електрическата мобилност лесно разбираема, желана и достъпна.

Всеки в електрическата мобилност – производител, инсталатор, потребител или друг, има право да си върви по своя електромобилен път. Всеки си е избрал как да работи. И всеки има правото да избере даден продукт или услуга в електрическата мобилност или да не ги избере.

В електрическата мобилност има една несъвместимост. В електричеството като цяло. Плюсът и минусът.

В живота също има една несъвместимост – да искаш да станеш приятел на някого и в същото време да го заплашваш със съд.

Връщам се към неделната работа в eCars, че минутата за този блог ми отне много.

А. Успех!

Хора в тази дискусия

Коментари (4)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Е, ощипаната мома доволна ли е вече?
Нямам фейсбук профил и не знам за какви публикации става дума, но си мисля, че отговорността за клевети и неверни твърдения е лична, според закона.
Преди около 25 години, няколко журналисти изпълняващи нечия поръчка, бяха писали по вестниците всякакви глупости за проект, който бях правил и по мой адрес лично. В частен разговор с колега изразих огорчението си от вестникарската простотия. На което той отговори, че след като не съм им плащал за...

Е, ощипаната мома доволна ли е вече?
Нямам фейсбук профил и не знам за какви публикации става дума, но си мисля, че отговорността за клевети и неверни твърдения е лична, според закона.
Преди около 25 години, няколко журналисти изпълняващи нечия поръчка, бяха писали по вестниците всякакви глупости за проект, който бях правил и по мой адрес лично. В частен разговор с колега изразих огорчението си от вестникарската простотия. На което той отговори, че след като не съм им плащал за публикациите, трябва да съм доволен - все пак няма лоша реклама Така и се оказа - заради оплюващите публикации проектът и моя милост станахме доста известни, дори и в чужбина. И досега ме търсят клиенти, които са видели какво мога да правя още тогава.

Виж още
Д Х Х
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Чета ви всичките статии тук от доста време и не съм усетил да нападате или засягате някого или нечии интереси. Чак ми стана любопитно кой е въпросния обект/субект с накърнени финансови резултати!

Пламен Петков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Човек, който мами хората и им продава Tesla коли, които са "оправени" от него. Само дето същите тези коли са отписани от регисътра на Tesla и не подлежат на Over the air updates, но това хората не го знанят и някой беше пуснал линкове към обяите на въпросния човек под няколко статии на фейсбук страницата на eCars и това беше причината за тази смешна заплаха

Стефан Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари