Безплатното зареждане на Tesla Model S вкарано в цената на батерията?

Блог
В този блог: Цената на батерията на Tesla Model S 85 e малко под $45,000 и включва безплатно зареждане до живот.

Все си задавам този въпрос и със сигурност далеч не съм само аз – "С какво покриват безплатното зареждане на Tesla Model S?" Вероятно я има и на други места тази информация, но аз я открих в един потребителски коментар...

Въпросът "Колко струва батерията на Model S" също буди много любопитство. И за моя изненада във въпросния коментар намерих не само цените на двата типа батерии, ами чак с точност до долар.

Нямам идея откъде потребител на име Henrik се е сдобил с цифрите, които споделя под една от статиите в Green Car Congress. Нито пък за разбивката какво включват. При положение че са верни ме осветляват много обаче и ето, споделям какво открих. Henrik пише:

Батерията на Tesla с 60 кВтч капацитет струва $37,102, а цената на 85 кВтч версията е $44,564. С други думи, срещу $7,462 получаваш 25 кВтч повече ($44,564-$37,102), което прави само $300 за кВтч (7462/25). 85 кВтч батерията съдържа $25,500 (300Х85) в клетки, а останалите $19,000 (44,500 - 25,500), са за:
  • Производство на батерията;
  • Реализиране на печалба;
  • Застраховка (покриваща неизбежни ремонти); и
  • Финансиране на тока, който собствениците на Model S получават безплатно до живот.

Това последното е само на Tesla Supercharger зарядната мрежа, но е и което отговаря на въпроса в заглавието. Обаче...

От тези допълнителни $19,000 безплатният ток е само една част. Стрелба напосоки е, но да заделим например $5,000 за този ток.

Според EPA, разходът на Tesla Model S е 23 кВтч/100 км. Ще използвам 20 за по-лесно смятане.

При 5,000 км месечен пробег имаме 50 пъти по 100 км или 50Х20 кВтч = 1000 кВтч. В България средно за битови абонати (между дневна и нощна тарифа) плащаме по 15 ст./кВтч. Това е 1,000Х0.15 кВтч = 150 лв разход за ток на месец. Умножено по 12 прави 1,800 лв за година. Съответно за 5 години 9,000 лв. Но $5,000 са около 7,000 лв. Излиза, че някъде след четвъртата година вече ще са навътре Tesla. Или пък не?!?

Все пак това е завишено, защото 5,000 км месечно означава почти 170 км всеки ден. Не е невъзможно, но далеч не е и масовия случай. При 2,500 км месечно, което е по-реално (въпреки че пак е над средното), при заделени за целта $5,000 в цената на батерията, безплатният ток трябва да стигне поне за 7-8 години, колкото е гаранцията на батерията. Оттам насетне вече зависи какво точно разбират в Tesla под "до живот" :).

Те сметките са си ги направили 100%. Но интересно ми беше и на мен да посмятам малко, а сигурно и на теб. Горе-долу се връзват нещата, като има много условности, разбира се, но си е добър ориентир и ако цифрите на Henrik са истински, най-малко показват точно колко струва батерията на Tesla Model S сега. Как ще спадне до $12,000 към края на гаранцията не зная, нито пък как ще включват цената на "безплатния" ток в бъдеще, когато цените на батериите ще падат, а тези на тока може и да растат. Ще става все по-интересно :).

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (4)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Илиян Звездоброев

Г-н mumojem, пуснете някоя нова статия, че ни доскуча

  Прикачени
  гост

[QUOTE=firesword:897]Г-н mumojem, пуснете някоя нова статия, че ни доскуча [/QUOTE]

С удоволствие, просто не ми остава време за блогове, защото работя по новия сайт за обяви за електромобили, но днес преди обед ще започна да пиша блог . Щастлив съм, че се интересуваш - ти и всички съмишленици, които са на ЕМ вълна .

  Прикачени
  гост
  1. гост

Мисля , че тук допускате основна грешка . Тесла използва тези пари не за да купува ток , още по малко пък на цените които използвате за пресмятането , а ги влага в строежа на зарядните станции които произвеждат голяма част от тока сами , а останалата купуват от доставчици по договорени цени , които могат да бъдат до десет ПЪТИ по-ниски от тези които цитирате . А тези станции ще работят десетки години с елементарни амортизации и съответно нужда от средства . Така че колкото повече се...

Мисля , че тук допускате основна грешка . Тесла използва тези пари не за да купува ток , още по малко пък на цените които използвате за пресмятането , а ги влага в строежа на зарядните станции които произвеждат голяма част от тока сами , а останалата купуват от доставчици по договорени цени , които могат да бъдат до десет ПЪТИ по-ниски от тези които цитирате . А тези станции ще работят десетки години с елементарни амортизации и съответно нужда от средства . Така че колкото повече се увеличават продажбите на автомобилите и , толкова повече ще може да влага Тесла в станции и по евтино ще и струва поддръжката на една от тях .По скоро за тях ще бъде проблем да поддържат мрежата при малък брой автомобили , но като гледам статистиките на продажбите няма такава вероятност .

Виж още
  Прикачени
  гост
  1. Мартин Хаджистойков    Georgi

[QUOTE=Georgi:1581]Мисля , че тук допускате основна грешка . Тесла използва тези пари не за да купува ток , още по малко пък на цените които използвате за пресмятането , а ги влага в строежа на зарядните станции които произвеждат голяма част от тока сами , а останалата купуват от доставчици по договорени цени , които могат да бъдат до десет ПЪТИ по-ниски от тези които цитирате . А тези станции ще работят десетки години с елементарни амортизации и съответно нужда от средства . Така че колкото...

[QUOTE=Georgi:1581]Мисля , че тук допускате основна грешка . Тесла използва тези пари не за да купува ток , още по малко пък на цените които използвате за пресмятането , а ги влага в строежа на зарядните станции които произвеждат голяма част от тока сами , а останалата купуват от доставчици по договорени цени , които могат да бъдат до десет ПЪТИ по-ниски от тези които цитирате . А тези станции ще работят десетки години с елементарни амортизации и съответно нужда от средства . Така че колкото повече се увеличават продажбите на автомобилите и , толкова повече ще може да влага Тесла в станции и по евтино ще и струва поддръжката на една от тях .По скоро за тях ще бъде проблем да поддържат мрежата при малък брой автомобили , но като гледам статистиките на продажбите няма такава вероятност .[/QUOTE]

Привет Георги, с някои неща съм съгласен, с други не.

Влагането на пари от продажбите на Model S в Supercharger станции е логично и съм го споменавал вероятно десетки пъти в блогове.

Голямата част от станциите им засега обаче са далеч от това да произвеждат тока си сами поради простия факт, че все още малко от тях са оборудвани със соларни панели. Това ще се променя с времето, разбира се.

Купуване на ток на до десет пъти по-ниски цени - имаш ли конкретни примери за това?

Виж още
  Прикачени
  гост
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
elektromobili-2020