Новият IONIQ Electric с базова цена от 34,900 евро в Германия

Електромобили

Новата версия на един от най-ефективните електромобили на пътя идва съвсем скоро, а вече знаем и каква ще е базовата цена, на която колата ще се продава в Германия.

Hyundai IONIQ Electric ще започва от 34,900 евро в Германия, което е с 1,600 евро повече от предната версия, която все още се предлага на немската страница на Hyundai.

Както вече научихме, капацитетът на батерията на новия модел се е увеличил с 36%, от 28 на 38 кВтч. Освен това, моторът е подобрен и е увеличен от 88 кВт (120 к.с.) на 100 кВт (136 к.с.).

Потвърдено е и номиналното напрежение на батерията, което за новия модел е ниско - 319.4V. 

От една страна изглежда като недостатък предвид новия модел и сравнявайки го, например с електрическото Peugeot 208, което предстои да излезе по-късно тази година, е трудно да се прецени коя кола е с по-добри показатели.

Peugeot e-208 има батерия с 21% повече използваем капацитет (46 вместо 38 кВтч), но има обявен по WLTP стандарта пробег само с 16% по-добър от този на IONIQ (340 вместо 294 км ). Това ни показва, че ефективността е от значение и Hyundai IONIQ Electric остава супер ефективен електромобил дори с дребни недостатъци.

От друга страна, батерията Peugeot e-208 има по-високо номинално напрежение, тъй като следва конфигурация 108s2p, докато новият IONIQ Electric има 88s2p конфигурация (по-малко клетки в серия).

По-високото напрежение позволява на Peugeot e-208 да зарежда батерията до 80% само за 30 минути на DC станция, докато на IONIQ Electric ще са му необходими 54 минути, което си е почти двойно повече

Бордовото зарядно на Peugeot e-208 също е по-бързо (11 вместо 7,2 кВт).

Друго нещо, над което Hyundai ще трябва да обърне внимание за следващите модели на IONIQ Electric, е лошата видимост отзад, която потенциално създава проблем за безопасността. Дано обърнат повече внимание на този елемент следващата година, когато стартират новата си платформа, посветена на BEV's.

Какво мислите за новия IONIQ? Достатъчна ли е супер ефективността му, за да се спре човек на този модел спрямо другите идващи електромобили от този сегмент като Peugeot e-208?

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. Мартин Хаджистойков

Това с по-ниската мощност на DC зареждане е нелогично и коментарите по мрежата (както и моят са), че е стъпка назад. Час зареждане не е особено бързо, особено за такава батерия - 38 кВтч, която сама по себе си също е супер слаб ъпгрейд.

Вярно, че е шампион по нисък разход йоника, ама не е съвсем достатъчно вече, пък и с това слабо бордово зарядно модел 2020 не седи много атрактивно.

  Прикачени
  гост
Все още няма пуснати коментари

Пусни коментар

Публикуванет на коментар като гост. Регистрирай се или се впиши в своя профил.
Прикачени (0 / 3)
Сподели своето местоположение
Звезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивнаЗвезда неактивна