I.D 3 с до 40% намалени разходи за производство спрямо е-Golf

Електромобили

Оптимизацията е много хубаво нещо, особено когато се стига до момент, в който намираш начин да намалиш разходите за производство на продукта си, без да правиш компромис в качеството.

До такъв момент казват, че са стигнали във VW благодарение на новата MEB платформа, която е изградена специално за производството на електромобили.

Електрическият Голф, който е на пазара от няколко години, си е буквално конверсия на стандартния вариант и не е оптимизиран да се прави на самостоятелна платформа.

Интересно е, че миналата година изпълнителният директор на VW Херберт Дийс говореше за това как цената за пускането на електромобили в серийно производство е доста по-висока от очакваната.

Сега обаче се оказва, че с новата MEB платформа цената за производството на I.D. 3 ще бъде с около 40% по-ниска спрямо тази на e-Golf, което е доста сериозно постижение откъм оптимизация.

По негови думи по-голямата част от тези 40% идва от сваляне на цената на батериите и само 5-10% е благодарение на отделянето на специален завод и платформа за електромобили. Хм, все пак не е каквото си помислихме, а по-скоро се дължи до голяма степен на по-ниски цени на един компонент, вместо на всеобхватна производствена оптимизация.

По-рано тази есен от VW споделиха, че вече купуват батерии на цена под $100 за кВтч, които ще се използват за I.D 3 и работят по собствени батерийни клетки заедно с шведската стартъп компания Nortvolt, с която ще строят съвместно и завод.

От цялата тази работа, разбира се, крайният потребител най-много го интересува колко би свалило това от цената на колата, но това ще зависи най-вече от обемите на производство и предвидените бройки за всеки отделен пазар, а не от намалените производствени разходи.

Педро от PushEV's дава добър пример по темата в своя блог, че в момента e-Golf, който в Германия струва 31,900 евро се продава за близо 42,000 в Португалия. Брутална разлика!

Компанията очевидно се готви да поеме по-голям обем производство от I.D 3 и миналата седмица обяви, че добавя още една локация в родна Германия, където този модел ще се сглобява от есента на следващата година.

С влизането в сила на новите изисквания за вредни емисии от 1 януари догодина производството на електромобили със сигурност ще се увеличи, а с това следва да започне поетапно и желаното от много хора сваляне на цените им.

Интересно ще стане през 2020, когато на пазара се мушнат всички тези модели, за които се говори от 1-2 години и конкуренцията започне да става по-осезаема.

 

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари