Iveco пуска електро камион заедно с Nikola Motor

Електромобили

Стартъп компанията Nikola Motor прави съвместно електрически товарен камион с Iveco.

Три месеца след като собствениците на Iveco се присъединиха към американската компания те вече са в процес на разработка на първия си съвместен електрически камион.

Общото им творение е базирано на Iveco S-Way и ще бъде показано на показ за първи път през следващата година по време на IAA изложението в Хановер.

В Nikola Motor все още виждат бъдеще в горивните клетки и вероятно затова споделят, че електрическият камион е само стъпка към следващият им проект, който е свързан с камион с горивни клетки.

Двете компании са си разделили дейностите по съвместния проект за новият камион.

Iveco и FPT Industrial ще работят по електрическата технология и информационно-развлекателната система на камиона, а Nikola Motor и Italdesign ще действат по финализирането и изграждането на външният му вид.

Първи тестове се предвиждат за средата на следващата година, а продажби чрез дилърската мрежа на Iveco в Европа трябва да започнат след началото на 2021.

Nikola Tre беше представен за първи път като идея през април тази година без да се споменават никакви технически данни за него.

Сега вече знаем, че той ще тежи между 18 и 26 тона, а батерийната му модулна система с общ капацитет от 720 кВтч и 400 кВт електромотор ще му осигуряват пробег от 400 к.м.

Задвижващата система на този модел ще се използва и за направата на следващия Nikola Motor камион с горивни клетки, който е планиран да види бял свят преди края на 2023.

Близо три години изминаха откакто Nikola Motor показа своя прототипен камион с горивни клетки, който по това време предизвика доста интерес и ще бъде интересно как този прокет с Iveco ще им се отрази.

Малко преди Елон Мъск да обяви Tesla Cybertruck от Nikola Motor се включиха с типично за такъв момент съобщение, че са постигнали невероятни постижения в разработката на батерия за електрически камиони, която тежи с 40% по-малко от стандартна литиево-йонна батерия и дава пробег от близо 1,300 км.

А да, и струва два пъти по-евтино от сегашните батерии...

Ще поживеем, ще видим дет се вика, но поне засега тези сметки остават реални само на хартия.

Сътрудничеството с Iveco със сигурност е добра идея за позициониране в Европа, още повече като се има предвид, че изначално съвместният им продукт е насочен именно за този пазар.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари