Tesla Model 3 с повече пробег и нови екстри; Започнаха и доставките от Китай за Европа

Електромобили

Доста новини и промени около Tesla през изминалата седмица.

Model 3 и останалите електромобили на Tesla получиха увеличение на пробега, а някои се сдобиха и с по-ниска цена. Промените вече са актуализирани на сайта на Tesla и могат да се видят в конфигуратора на Model 3 и останалите модели.

Освен удълженият пробег и намалената на места цена Model 3 вече има нова централна конзола, електронно отваряне на багажника, нови джанти и все още непотвърдена официално от Tesla термопомпа.

Бьорн Ниланд бързо спретна едно видео, в което коментира новите опции в конфигуратора и междувременно спомена, че в Норвегия им намаление на цената на Model 3 с около 3-4 хиляди евро.

За сравнение ето как изглеждат цените на Model 3 в Германия, Англия и Норвегия след промените от изминалата седмица

Германия

Модел Цена Пробег (WLTP)
M3 Standard Range Plus €42,900 430 км
M3 Long Range €52,000 580 км
M3 Performance €58,000 567 км

Норвегия

Модел Цена Пробег (WLTP)
M3 Standard Range Plus €36,566 430 км
M3 Long Range €41,140 580 км
M3 Performance €45,712 567 км

Англия

Модел Цена Пробег (WLTP)
M3 Standard Range Plus £40,490 430 км
M3 Long Range £46,990 580 км
M3 Performance £56,490 567 км

Model 3 SR+ вече се предлага с нов дизайн на стандартните 18' Аero Wheels , а освен това вариантите Standard Range Plus и Long Range Dual Motor AWD, се отличават с нов дизайн на джантите, който бе забелязан наскоро на коли излизащи от завода във Фримонт.

Performance версията пък вече се предлага с 20 инчовите Uberturbine Wheels, които бяха показани за първи път още при дебюта на Model 3 през 2016 (на снимката по-долу).

 

Новата централна конзола определено изглежда по-добре от предишната и тези нови сребристи акценти и придават един по елегантен вид, като същевременно се запазва и минималистичният елемент на модела.

Багажникът вече ще може да се отваря по електронен път, но все още няма официално потвърждение от Tesla за прословутата термопомпа, за която се говори от доста време вече.

Тя дори липсва в конфигуратора (поне засега), но вероятно наличие на такава ще има (в някои модели), ако съдим по това, че по-рано миналия месец Tesla е направила огромна поръчка за термопомпи към китайска компания.

Все още не става ясно и дали тази термопомпа ще се предлага като опция за Standard Range Plus версията тъй като преди време Tesla сподели, че тя бъде налична само за Long Range.

Ако такава липсва в новата версия на Model 3 Stangard Range вероятно има друга причина за увеличението на пробега. Това може да се дължи или на софтуерни актуализации или да е благодарение на LFP батериите, които Tesla взима от CATL за Китай.

Вече има потвърждение, че доставките от Китай за Европа са започнали и първите собственици на китайска Tesla ще са във Франция, така че скоро очакваме първи впечатления и данни за разликата при LFP батериите в реални условия.

Model S, Y, X подобрения

Model S също получи намаление увеличение в пробега и намаление в цената, което беше нещо като отговор на Tesla към пускането на Lucid Air с базова цена от $69,900 с включена субсидия.

Най-евтината версия на Model S в САЩ вече струва $69,420 като това е цената без включена субсидия, защото клиентите на Tesla вече не могат да се възползват от такава.

Ето и каква са обявениете промени в пробега на Model S,X, Y след последните тестове на EPA в САЩ:

  • Tesla Model S Long Range Plus (19") вече е с нов пробег по оценка на EPA от 647 км
  • Tesla Model S Perormance (19") вече е с нов пробег по оценка на EPA от 623 км (+63 км)
  • Tesla Model Y AWD (19") вече е с нов пробег по оценка на EPA от 525 км (+16 км)
  • Tesla Model Y Performance (21") вече е с нов пробег по оценка на EPA от 488 км (+19 км)
  • Tesla Model X Long Range Plus (20") вече е с нов пробег по оценка на EPA от 597 км (+32 км)
  • Tesla Model X Performance (20") вече е с нов пробег по оценка на EPA от 547 км (+58 км)

Първите собственици на Model Y пък получиха изненадващ софтуерен ъпдейт, който увеличи с около 10 км пробегът на колата благодарение на оптимизации в задвижващата система и тази за управление на батерията.

Междувременно пък една от компаниите, която Tesla полза за тестове на своите батерии публикува интересни данни.

Според последните им тестове литиевите батерии имат потенциал за достигане на 15,000 цикъла на презареждане, което е еквивалентно на изминаването на 3,5 милиона километра.

Tesla направи доста подобрения в своите батерии покрай работата си с лабораторията на Jeff Dahn и въпреки че миналия месец не ни показаха батерията, която издържа 1,6 милиона км очевидно се работи по оптимизацията на дълголетието и има доста обещаващи предварителни резултати.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума