Hyundai разработва собствени електромобилни батерии

Компоненти

В този блог: Hyundai работи по собствена технология за батерии.

Hyundai изпитва редица затруднения с доставките на IONIC Electric от няколко месеца насам поради затрудения с доставките на батерии от LG Chem и SK Innovation и това постави доста дилъри в различни точки на света в позиция да чакат по-дълго доставките на модела.

Компанията очевидно търси начини за справяне с този проблем и според корейските медии от началото на годината е стартиралa наемането на специалисти занимаващи се с производството на батерии, за разработката на свои собствени.

Същите източници съобщават също, че са регистрирани и доста поръчки към различни компании за оборудване, с което да се подпомогне създаването на първата серия от електромобилни батерии на Hyundai.

Първите батерии на Hyundai ще бъдат произведени в изследователската лаборатория на Hyundai в Euiwang, провинция Gyeonggi, но източниците, които споделиха тази новина говорят за планиран капацитет от около 1 GWh годишно.

Говорител на Hyundai потвърди, че наистина се работи по производствена линия за електромобилни батерии в лабораторията, но същевременно не каза на 100%, че тези батерии ще се използват в електрическите модели на Hyundai.

Интересен е казуса с този "недостиг" на батерии и защо така се получават нещата при Hyundai предвид факта, че търсене за IONIQ Electric не липсва, а вече от доста време няма решение.

Може би една от основните причини е факта, че преди старта на производствения процеса са били поръчани едва 6,000-7,000 батерии от LG Chem с планове да се правят по 1,200 коли на месец и сега търсенето доста надвишава тези бройки, а нови батерии не могат да им се доставят толкова бързо.

Възможно е доставчиците им имат поръчки към други автопроизводители и това забавя техните батерии и това да е една от причините, но по-скоро има нещо друго.

Компанията дори започна да отказва поръчки за тазгодишния модел и да ги прехвърля директно за 2019 модела, който трябва да излезе по-късно тази година.

Собственото производство със сигурност е вариант, но докато стигнат до него ще им трябва някакво междинно решение, което да възобнови продажбите в световен мащаб.

В България Hyundai предлага IONIQ официално с безплатна зарядна станция ИДА от eCars. Цената на IONIQ Electric започва от 65,990 лв., с 28 кВтч батерия и реалистичен пробег с едно зареждане около 200-220 км. 

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения