Четвъртък, 28 Април 2011 09:00

Chevrolet Volt – над 1600 километра с един резервоар

От
С Chevrolet Volt не е трудно да се усмихваш

Темата за цените на горивата е вече изключително болезнена и за да налеем масло в огъня, ще ви подразним с малко ток. Съвсем лекичко разбира се, макар че постижението, на което ще ви открехнем си е направо тежка категория.

Chevrolet Volt е първият сериен електромобил с удължен пробег на GM който вече успешно кръстосва пътищата на САЩ и след няколко месеца шофиране първите собственици съобщават за феноменалните над 1650 километра пробег между две зареждания с гориво. Това, мили хора, си е цели 30 дена без спиране на бензиностанция. Помните ли онази реклама, в която някой беше забравил къде му е капачката на резервоара? Май трябва да я пуснат пак...

"Нашите първи Chevrolet Volt клиенти съобщават за среден пробег от около 1300 километра между две зареждания с гориво, след старта на продажбите на колата през декември, а през март вече имаме шофьори, постигнали пробег от над 1600 километра", коментира първите клиентски отзиви маркетинг директора на Volt, Кристи Ланди.

В подкрепа на думите й, Стийв Войтанек, един от първите Volt клиенти, е успял с внимателно шофиране да постигне разход от 1,9 л/100 км, докато при Гари Дейвис резултатът е... внимание - 0.42 л/100 км. Официалните данни на Агенцията за защита на природната среда на САЩ сочат разход от 2.6 л/100 км.

Според GM, 80% от американците шофират по-малко от 60 километра на ден, което попада точно в разстоянието, което Volt може да измине само на електрическа енергия.

Е, Chevrolet Volt все още не е пристигнал у нас, макар че вече има цена за Европа, но затова пък може да се утешите с по-близкия до нас (европейски близнак на Volt) Opel Ampera, стига той да пристигне час по-скоро. Ще ви държим в течение за всякаки такива индикации, а вие започвайте да се приготвяте за волтове и ампери, за сметка на бензини и дизели Wink.

eCars.bg

Прочетено 1113 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 23:09
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.