Неделя, 21 Август 2011 19:00

Fisker гони Tesla Motors с нова оценка за $2.2 милиарда

От
Fisker Karma готова за доставка

Производителят на електромобили Fisker Automotive започна инвестиционен процес по набиране на $200 милиона, с което цената на компанията ще достигне $2.2 според оценка на Fortune.

Това ще бъде третата инвестиционна кампания на фирмата за последните шест месеца. Fisker Automotive набра $190 милиона само преди пет месеца, за да финансира производството на своите електрически коли. Компанията си осигури инвестиции в размер на още $100 милиона през май, а с основен акционер KPCB Kleiner Perkins Caufield & Byers.

"Ако сравните действията им с тези на Tesla по отношение на производството на 15,000 коли годишно, набирането на средства на Fisker и техните цели изглеждат разумни", отговаря на питане на VentureBeat анализаторът на Pike Research Джон Гартнър. "Разбира се, Tesla има много по-дълга история на авто продажби, макар и в ограничени количества"...

Предишната оценка (след инвестиционния кръг през май) за Fisker Automotive беше на стойност $1.5, според доставчика на данни за рисков капитал VC Experts. Новата оценка приближава значително компанията до производителя на изцяло електрически коли Tesla Motors, притежаващ пазарна оценка от $2.5 милиарда. Не е задължително обаче двете компании да бъдат сравнявани директно, заради различните им електромобилни стратегии.

"Стратегията на Fisker е за производство извън компанията на множество от ключовите компоненти като електромотора, задвижващата електрическа система и батерията, с което се намалява времето и цената за разработка", според Гартнър.

Колите на Tesla Motors са изцяло електрически, което налага зареждане на батериите при изчерпване на заряда в тях. Fisker Automotive използва удължител на пробега при изтощаване на батерията - бензинов двигател, който захранва генератор, произвеждат електричество за батерията за изминаване на по-големи разстояния. Междувременно батерията може да бъде зареждана по всяко време за минимизиране употребата на бензин. Tesla Motors също така продава технологии за задвижване на други авто производители, като Toyota.

Fisker Automotive изпреварва Tesla при производството на седани с 4 врати, с вече 54 готови електромобила с удължен пробег Fisker Karma и засилва оборотите в изработката на нови количества. Миналия месец компанията достави първата Fisker Karma вместо на Леонардо Ди Каприо на партньора в KPCB Рей Лейн, което определено я поставя в позиция да се превърне в следващия играч на пазара на електрически коли наред с Nissan и Tesla Motors.

Fisker работи и по по-евтина електрическа кола - зареждаем седан на име N-1, чиято цена би трябвало да бъде между $35,000 и $50,000. Препоръчителната стартова цена на Karma е около $96,000 за базовия модел и $109,000 за топ изпълнението, което го прави сравним по цена с топ моделите на трите големи германски авто марки.

[От: Venture Beat]

Прочетено 1578 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 12:15
Маргарита Николова

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.