Събота, 21 Май 2011 17:00

Електрически Mercedes-Benz Citaro G Bluetec Hybrid в Дрезден

От
Електрически Mercedes-Benz Citaro G Bluetec Hybrid автобус

Понятието електромобили в eCars.bg сме свикнали да разглеждаме на по-широка основа и въпреки че в полезрението на повечето от нас естествено попадат най-вече леките (електрически) коли, по пътищата определено има и други превозни средства. Иначе казано камионите и автобусите представляват друга основна част от авто транспорта и в тази връзка има нещо ново и то хибридно.

Mercedes-Benz достави първите два от общо осем Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid автобуси на транспортната компания на Дрезден, Германия. Двукорпусната Citaro серия хибридни автобуси с гъвкава връзка използва намален по обем дизелов двигател, който осигурява енергия за монтирана на покрива литиево-йонна батерия.

Citaro hybrid използва и четири електрически мотора, монтирани в колелата на централната и задната оси на автобуса, осигуряващи задвижваща мощност от 320 кВ...

В сравнение с конвенционален дизелов автобус, двигателят на хибридния Citaro е два пъти по-малък, с тегло от 450 кг, вместо 1000 кг и обем от само 4.8 литра вместо дванадесет. Мощността е около 160 кВ (258 кс), около една-трета по-ниска.

Батерията осигурява максимум 240 кВ и е относително лека, с тегло под 350 кг.

Daimler вече има опит с литиево-йонни батерии в автобуси. Над 1,000 от 3,000 хибридни автобуси Orion, марка на Daimler AG в САЩ, вече се задвижат с литиево-йонни батерии от същия производител, който осигурява и системата за новия Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid.

Нямаме схема на български, но все пак може да добиете представа за покривната инсталация на Citaro
Нямаме схема на български, но все пак може да добиете представа за покривната инсталация на Citaro

Вероятно няма да е много скоро, но не пречи да поемем инициатива за "подтикване" на столична и други общини да погледнат в посока доставка на по-екологични автобуси. Това е изключително важно за градската ни среда. И всички ние трябва да настояваме за такова развитие.

[От: GreenCarGongress]

Прочетено 2127 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 21:32
Маргарита Николова

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.