Понеделник, 01 Август 2011 16:00

Volkswagen не подкрепя CAFE програмата на Обама за 2017-25 г.

От
Volkswagen определено не харесва параметрите на CAFE програмата на Обама

Представете си, че сте заклет пушач, а отвсякъде постоянно летят ограничения под формата на забрани, увеличение на цените или глоби. Никой от нас в екипа на eCars.bg не пуши, но даваме този пример, сравнявайки го с изискванията, които автопроизводителите трябва да изпълняват по отношение на вредните емисии, генерирани от произвежданите от тях коли. За да бълват по-малко газове колите обаче, изглежда авто концерните трябва 'да кихат' все повече и повече. Това определено не се харесва на повечето (вероятно и на всички) от тях и реакциите им на всяко вдигане на летвата не закъсняват.

Една такава реакция е изявление на Volkswagen Group, която не подкрепя промените в CAFE програмата за периода 2017-2025 г...

Изявлението от от името на вицепрезидента по комуникациите на Volkswagen Group of America, Тони Червоне и в него се казва, че компанията не подкрепя CAFE програмата за моделни години 2017-2025, обявена в петък от Президента Обама.

Според Volkswagen, планът поставя несправедливи ограничения за пътническите коли, като в същото време позволява преференции, осигуряващи гъвкавост при спазване на стандартите за по-тежки превозни средства като пикапи и товарни ванове. Поставено е изискване при пътническите коли да има 5% годишни подобрения, срещу 3.5% за лекотоварния сектор, а всички знаем кой от двата е по-застъпен в портфолиото на компанията. По-големите камиони почти не са обект на такива изисквания в периода 2017-2020 г., с множество начина за математическо постигане на целите в следващите години, без някакви осезаеми реални промени.

Предлаганите промени стимулират производителите и потребителите да търсят по-големи, по-неефективни превозни средства, което опорочава целта за намаляване на емисиите на парникови газове. Чистите дизелови продукти на Volkswagen Group са сред най-горивоефективните на пазара днес. Нашият нов Passat TDI, произвеждан тук в САЩ, в Чатануга, Тенеси, изразходва 5.5 л/100 км извън града и може да измине почти 1,300 километра с един резервоар гориво. Ако една трета от превозните на средства на пътя днес се задвижваха с такава чиста дизелова технология, САЩ щеше да спестява 1.4 милиона барела петрол дневно. Изглежда обаче настоящото предложение не третира чистите дизели като технология, която ще допринесе за намаляване на разхода на гориво в САЩ. Ние очакваме да продължим разговорите с Белия Дом за постигане на справедлив и постижим 'единен национален стандарт'

А сега де? Някои биха казали, "Вместо да се мъчите да ограничавате вредните емисии, дайте да минем по-бързо на електромобили". Но ако само беше толкова лесно...

[От: Green Car Congress]

Прочетено 1116 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 12:31
Стефан Николов

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.