Понеделник, 06 Юни 2011 10:00

Настроения: шофьори търсят 'зелен' лукс

От
Нов и по-ефективен лукс трябва да е целта на всеки потребител

При сегашното ниво на задоволеност на потребителите в автомобилно отношение, очевидно ще бъде трудно за автопроизводителите да привикнат разглезения с екстри и мощ потребител, с първите не особено атрактивни 'електромобилни' предложения и точно така изглеждат нещата според скорошно проучване на шведската компания Volvo.

В своето скорошно DRIVe проучване на марката анкетира над 250 оператори на авто паркове, в което анкетираните шофьори поставят нивото на лукс като втори най-важен фактор при избора на кола, след данъчните облекчения.

"Хората не искат та правят компромис с оборудването, комфорта и управлението, закупувайки еко кола", коментира Селуин Купър, национален мениджър продажби на Volvo за Великобритания...

Проучването на Volvo установява още, че седем процента от компаниите планират стимулиране на служителите си в посока закупуване на по-ефективни коли. Купър обаче смята, че с правилния микс от опции компаниите няма да се налага да прилагат такава стратегия и би трябвало да са в състояние да предложат най-доброто и от двата свята.

R-Design спортното оборудване на Volvo с еко-насочените DRIVe технологии има за цел да отговори на търсенето на екологични, но луксозни коли.

"Високо производителните, спортно изглеждащи коли с ниски емисии стават все повече и ако влизат в списъците за избор на компаниите, те няма да се налага да стимулират специално шофьорите, финансирайки разликите, същевременно намалявайки своя принос в замърсяването", добавя Купър.

Купър вярва, че този подход ще има още повече смисъл с масовото навлизане на електромобилите и хибридите на пазара, с което те ще станат по-достъпни за компаниите и шофьорите.

Соларният покрив на Fisker Karma
Соларният покрив на Fisker Karma

"Хората подхождат към новите модели с ниски емисии като към лишени от лукс модели и това е причината да започнем дискусия по оборудването на бъдещите зареждаеми хибриди и електромобили на Volvo с R-Design опция".

През първите четири месеца на 2011 г., DRIVe моделите съставляват четири от всеки десето корпоративни Volvo продажби, с един от четирима клиенти посочващи специфично R-Design нивото на оборудване.

Друга луксозна 'зелена' кола, излязла наскоро на пазара, е Lexus CT 200h, популяризиран като 'първият луксозен компактен хибрид'.

Не е зле като потребители да станем и малко по-взискателни и да се интересуваме не толкова от визуалния лукс, а също и от естественото на използваните за производство на отделните компоненти материали и да търсим един по-ефективен лукс, по-ефикасни опции (като например соларния покрив на Fisker Karma), вместо да се задоволяваме с вече изтърканото "кожен салон, климатик и ел. пакет"...

Прочетено 844 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 20:20
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.