Двойно по-добрата батерия на Bosch много нагоре и много надолу

Технологии

В този блог: Bosch работи по придобитата от SEEO технология, за нови много по-добри и евтини батерии до 2020 г.

Наскоро Bosch закупи производителя на твърди батерии SEEO и въпреки че очаква да пусне на пазара нова доста по-добра батерия за електромобили след 3-4 години, вече работи интензивно по новата придобивка...

Междувременно южно корейски компании вече се налагат като водещи при ЕМ батериите и затова не е учудващо, че "Bosch използва своя опит и значителни финансови средства за постигане на пробив в електрическата мобилност." Това са думи на Д-р Фолкмар Денер от борда на компанията и с вече придобитото от SEEO ноу хау Bosch очевидно притежава технологии и патенти да постигне тази цел. Парите им работят добре за това.

Според Bosch, "двойно по-добра" означава батерия с поне двойно по-голяма енергийна плътност и значително по-ниска цена от сегашните. С други думи, много нагоре в производителността и много надолу в цената. А предвид времето до излизане на пазара, има известно съвпадение между целта на Bosch "до 2020 г." и обявените за 2018-2019 г. германски електромобили с повече пробег (до 500 км.)

Вместо на течен, технологията за тези батерии разчита на твърд електролит, с който се постига по-висока степен на безопасност и издръжливост. На този етап не е ясно какво имат предвид под значително по-ниска цена, но ако постигнат например €100 на кВтч, батерия с капацитет 90 кВтч би струвала около €9,000.

Тази прогноза започна да се оформя след като Дж. Б. Стробъл от Tesla каза, че до края на десетилетието цените на Tesla батериите може да паднат до $100/кВтч. За да добиеш представа за сегашните цени, нова батерия за Nissan LEAF (при подмяна с връщане на старата) струва около $5,500. При капацитет от 24 кВтч това прави около $230/кВтч като все пак имаме предвид, че цената е толкова ниска заради връщане на стара батерия.

И накрая остава въпросът със зареждането. На провеждащия се в момента Автосалон Франкфурт 2015, Porsche показва супер електро концепцията Mission E и твърди, че батерията ще може да се зарежда за 15 мин. до 80%. С прогнозен пробег от 500 км това означава голяма батерия и тези 15 мин. звучат супер добре. За да се получи толкова бързо, ще са нужни солидни мощности за зареждане и множество подобрения в технологията, но след като има такива при батериите, няма причина да не успеем да ги постигнем и при зарядните компоненти.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари