Sidebar

13
Нед, Окт
× В 'разгърнат вид', всичките електрически джаджи за зареждане би трябвало да наричаме зарядна инфраструктура.

Зарядни станции в БГ

Преди 7 години 8 месеца #2911 от PETROV
Отговор от PETROV по тема Зарядни станции в БГ
Да ама Варна е номер 1. :-)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 8 месеца #2912 от cokey
Отговор от cokey по тема Зарядни станции в БГ
Ама Варна е крайна дестинация. За там който пътува ще си е уредил къде да зареди - хотел, на центъра...
А Търново е междинна и там най-много има нужда от бърза станция, за да си заредиш минавайки. Както Стара Загора, Пловдив. Междинните градове/станции са много стратегически, ама никой не иска да го разбере, още =)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 8 месеца - Преди 7 години 8 месеца #2913 от rrumpe
Отговор от rrumpe по тема Зарядни станции в БГ
Брей :) Тази година се очертава много силна за елетрическата мобилност в БГ. Дано и следващите не и отстъпват!

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 8 месеца - Преди 7 години 8 месеца #2918 от PETROV
Отговор от PETROV по тема Зарядни станции в БГ
Ще караш Ст.Загора - Бургас - Варна ;-)
Пътя хубав, много хора минават през Тракия за Варна?
Ама нека ги направят, да не се окаже " сега в София, а покъсно и в други градове" - примерно 2018

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 8 месеца #2921 от rrumpe
Отговор от rrumpe по тема Зарядни станции в БГ
И KIA вече си имат локатор:
kia.bg/location-electricstations/

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 8 месеца #2923 от cokey
Отговор от cokey по тема Зарядни станции в БГ
Да и при това информацията е грешна. На всички станции пише едно и също "AC зареждане от KEBA wall box 86.875 KeContact P20 (22kW, socket type2) DC зареждане от 20 кВт станция с CHAdeMO и CCS щепсели." Copy/paste на всичките.

CHAdeMO и CCS нямат, освен тази в София на Цариградско. В Пловдив е Type2 7kW, а не 22kW.

Аз тайно се надявам да имат намерение да слагат CHAdeMO/CCS навсякъде и затова да не искат да променят описанието =)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 8 месеца #2925 от rrumpe
Отговор от rrumpe по тема Зарядни станции в БГ

cokey писа: Аз тайно се надявам да имат намерение да слагат CHAdeMO/CCS навсякъде и затова да не искат да променят описанието =)


Дано, дано, ама надали :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 8 месеца #2926 от cokey
Отговор от cokey по тема Зарядни станции в БГ
Еми не е невъзможно. Защо иначе да имат CHAdeMO в София?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 8 месеца #2927 от PETROV
Отговор от PETROV по тема Зарядни станции в БГ
А 20 kW /CHAdeMO/ колко да е бързо? Нямам идея, но не ми звучи да е много бързо.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 8 месеца #2928 от cokey
Отговор от cokey по тема Зарядни станции в БГ
Ами ти зареждаш с 16.5kW на 22kW Type2. На 20kW CHAdeMO ще зареждаш с 20kW. Има-няма 20% по-бързо.
Не е WOW, ама за 2 часа печелиш почти половин час. Не е малко като пътуваш с деца =D

А така като започнат да се надскачат - тези имат 20kW, следващите ще сложат 50kW, после другите ще направят 80kW и ще кажат ето ние сме първите с най-бързата станция =)
И така

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 8 месеца #2929 от firesword
Отговор от firesword по тема Зарядни станции в БГ
Аз си мислех, че CHAdeMO започва от 50kw нагоре, но не е съвсем така :) Даже за момента май това му е най-високата мощност, и не са много производителите на зарядни станции, които имат такива модели.

Ето и друго интересно

www.andromedapower.com/products/orca-mobile/

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 8 месеца - Преди 7 години 8 месеца #2930 от PETROV
Отговор от PETROV по тема Зарядни станции в БГ
"Американска мечта" за $25 000. Повече от 70% от Модел 3.
Ако ги даваха комплект заедно с колата за $35к супер?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 8 месеца #2931 от cokey
Отговор от cokey по тема Зарядни станции в БГ
Не, CHAdeMO може и на 3kW. Не че има смисъл, но може =)

Тази Орка е интересна, не знам какво реално приложение би имала. Цялото това вкарване и изкарване, някой трябва да я оперира. Не е точно self-service. Интересното е че е доста евтина - $25,000.

Аз мисля че реално себестойността на една CHAdeMO станция не е висока, от порядъка на $5,000 сигурно. Но понеже пазара още е такъв, и първите плащат за разработката. Която най-вероятно и не е много ефективна все още, понеже като гледам сегашните станции по 100кг, вътре има повече трансформатори отколкото дискретни елементи. А CHAdeMO зарядна станция не е много повече от един добър PFC изправител с управление и имплементация на CHAdeMO протокола (който всъщност хич не е сложен). Плюс вече екстри за измерване и заплащане.

Една дипломна работа е това =)
В Google е пълно с такива, само че нито една реализация, че трябва някой да финансира все пак.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 8 месеца - Преди 7 години 8 месеца #2932 от PETROV
Отговор от PETROV по тема Зарядни станции в БГ

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF



This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 8 месеца #2936 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Зарядни станции в БГ

PETROV писа: Тази година ДОБРИТЕ НОВИНИ ПРОДЪЛЖАВАТ! Преди няколко дена питах КАУФЛАНД БЪЛГАРИЯ за техните бъдещи екологични планове в България и получих следния отговор /със съкращения/:

Уважаеми г-н Петров,...


Еми сега - просто трябва да се пусне това в блога (може да ги контактнем преди това за всеки случай).

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 8 месеца #2937 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Зарядни станции в БГ

cokey писа: Не, CHAdeMO може и на 3kW. Не че има смисъл, но може =)

Тази Орка е интересна, не знам какво реално приложение би имала. Цялото това вкарване и изкарване, някой трябва да я оперира. Не е точно self-service. Интересното е че е доста евтина - $25,000.

Аз мисля че реално себестойността на една CHAdeMO станция не е висока, от порядъка на $5,000 сигурно. Но понеже пазара още е такъв, и първите плащат за разработката. Която най-вероятно и не е много ефективна все още, понеже като гледам сегашните станции по 100кг, вътре има повече трансформатори отколкото дискретни елементи. А CHAdeMO зарядна станция не е много повече от един добър PFC изправител с управление и имплементация на CHAdeMO протокола (който всъщност хич не е сложен). Плюс вече екстри за измерване и заплащане.

Една дипломна работа е това =)
В Google е пълно с такива, само че нито една реализация, че трябва някой да финансира все пак.


Бих добавил зарядните устройства - те са, които оскъпяват DC зареждачката. Примерно стак от 5 зарядни по 10 кВт, които дават въпросните 50 кВт (ок 43-44 реални) ти е 5 х $2000 Китай. Европейските май по-скъпинко идват.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 8 месеца #2938 от cokey
Отговор от cokey по тема Зарядни станции в БГ
Как така стак от 5 зарядни? Това да не са батерии четири волта и половина...
Я обясни още, че нещо изпускам =)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 8 месеца #2944 от megamyrzel
Отговор от megamyrzel по тема Зарядни станции в БГ
Според мен, ORCA-та или нещо подобно може да е вариант за:
1. избягване на разрешение за поставяне на преместваем обект с фундаменти и т.н.,
2. тест на локация преди да бетонираш едни 25к евра в постоянна станция
3. временно решение след успешен резултат в 2., докато минат процедури по проектиране/съгласуване/разрешителни
Харесано от: PETROV

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 8 месеца - Преди 7 години 8 месеца #2945 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Зарядни станции в БГ

cokey писа: Как така стак от 5 зарядни? Това да не са батерии четири волта и половина...
Я обясни още, че нещо изпускам =)


Мощността на DC зареждачката идва от вградените модули - примерно 50 кВт идва от 5 х 10 кВт модули като на снимката (там са 4, но върши работа за илюстрация).

Съответно с 10 такива модула правиш 100 кВт зарядно и с 10 х 20 кВт става 200 кВт. Всичко това са максимални мощности, разбира се. Реалните са по-ниски заради загуби и други параметри.


Чисто и просто – КарамЕЛ :)
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 8 месеца - Преди 7 години 8 месеца #2947 от PETROV
Отговор от PETROV по тема Зарядни станции в БГ
Сметката на Младен ще излезе много близо до истината. Тесла продава втория модул на Модел S с мощност 11kW за 1000$. Като се опитам да си представя каква им е надценката реалната цена е не повече от 700$. 5 модула х 700$ = 3500$
Кабели и управление /по доставни цени/ 1500$.
Общо 5000$
И когато е евтино винаги се поставя ВЪПРОСА ЗА КАЧЕСТВОТО? ... е това е с качеството на Тесла /а какво е качеството на Тесла тепърва ни предстои да разберем???/

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.