Sidebar

21
Пон, Окт
4 Нови блога
× В 'разгърнат вид', всичките електрически джаджи за зареждане би трябвало да наричаме зарядна инфраструктура.

Зарядни станции в БГ

Преди 2 години 8 месеца #2948 от cokey
Отговор от cokey по тема Зарядни станции в БГ

mumojem писа:
Мощността на DC зареждачката идва от вградените модули - примерно 50 кВт идва от 5 х 10 кВт модули като на снимката (там са 4, но върши работа за илюстрация).

Съответно с 10 такива модула правиш 100 кВт зарядно и с 10 х 20 кВт става 200 кВт. Всичко това са максимални мощности, разбира се. Реалните са по-ниски заради загуби и други параметри.


Аха, те са решили да са модулни. Явно накрая DC изходите ги връзват паралелно за да вдигнат мощността и колко повече толкова повече. Точно като батерии 4.5V =)

Макар че така управлението се усложнява доста. Ако колата по CHAdeMO ти каже дай не повече от 10A и си е повече работа да управляваш 5 модула (или 10 в друга конфигурация) всеки да дава съответната пропорция ток. Чак се чудя дали толкова кадърно са го направили китайците...

Аз още си чакам CHAdeMO зарядната станция от американците (eMotorWerks). Май няма да дойде обаче, и даже плащането оспорих, та барем се стреснат и изпратят нещо. Оттам като се разкости можеше да излязат интересни възможности, като например една DIY 45kW CHAdeMO station за $5,000.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 8 месеца #2949 от PETROV
Отговор от PETROV по тема Зарядни станции в БГ
Дай малко повече инфо за eMotorWerks и тяхната CHAdeMO

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 8 месеца #2950 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Зарядни станции в БГ
Те на всички са им модулни, но мисля Tesla първа излезе с дизайнерския подход да преместят зарядните стакове в шкафове встрани от самите стоянки. Сега вече и ChargePoint нали обявиха такова решение. Иначе всяка Tesla стоянка се захранва от една кутия с 10-12 зарядни (като тези вътре в колите) за до 120 кВт (затова и мощността нали се поделя, ако две коли са спрели на съседни стоянки).

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 8 месеца #2951 от cokey
Отговор от cokey по тема Зарядни станции в БГ

PETROV писа: Дай малко повече инфо за eMotorWerks и тяхната CHAdeMO


emotorwerks.com/store-juicebox-ev-chargi.../category_pathway-17

emotorwerks.com/store-juicebox-ev-chargi.../related_product-112

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 8 месеца #2952 от PETROV
Отговор от PETROV по тема Зарядни станции в БГ


Между 1:35 и 1:46 минута се виждат шкафовете на SC /от Норвегия/
Следните потребители изказаха благодарности: mumojem

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 8 месеца #2954 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Зарядни станции в БГ
Точно за това става въпрос - там е енергията, там е жегата :D

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 8 месеца #2986 от rrumpe
Отговор от rrumpe по тема Зарядни станции в БГ
Отивам днес на полубързата зарядна станция на КИА на Цариградско шосе и се оказа, че зареждането вече е платено - 6лв. на час. Понеже се плаща, няма да може да се зарежда събота следобяд и неделя, защото няма касиерка. За коли КИА е безплатно. Честито :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 8 месеца #2987 от megamyrzel
Отговор от megamyrzel по тема Зарядни станции в БГ
Иди на бързата на Лидл на Андрей Сахаров, безплатна е www.vsichkotok.bg/zariadni/detail/71/sta...България/София/София

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 8 месеца #2990 от cokey
Отговор от cokey по тема Зарядни станции в БГ

rrumpe писа: Отивам днес на полубързата зарядна станция на КИА на Цариградско шосе и се оказа, че зареждането вече е платено - 6лв. на час. Понеже се плаща, няма да може да се зарежда събота следобяд и неделя, защото няма касиерка. За коли КИА е безплатно. Честито :)


Платени са на КИА да, навсякъде. И в Търново
Както каза шефа там "Е нема аз да им плащам тока..."

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 8 месеца - Преди 2 години 8 месеца #2991 от cokey
Отговор от cokey по тема Зарядни станции в БГ
Между другото, отварят нов суперчарджър в Maribor, Slovenia. Като стане готов ще бъде официално на-близкият до БГ. Май започват трасето от Gras, Austria към нас. Да видим кога ще тръгне и другото от Vienna насам, през Сърбия. Сигурно скоро и то
Следните потребители изказаха благодарности: mumojem

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 8 месеца #2992 от rrumpe
Отговор от rrumpe по тема Зарядни станции в БГ

cokey писа: Платени са на КИА да, навсякъде. И в Търново


Иначе казаха че АС станцията е безплатна, самод DC е платена. В Търново и АС станцията ли се плаща?

А за станцията на Лидл, там не мога да зареждам - излиза грешка "Charging error. Communication problems. Car should be turned off. "

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 8 месеца - Преди 2 години 8 месеца #2993 от megamyrzel
Отговор от megamyrzel по тема Зарядни станции в БГ
Аз заредих eNV200 преди два дни без проблем на CHAdeMO-то на Лидл. Сякаш не беше с 50 kW, не засякох с колко точно, но работеше. С каква машина си, може да питаме доставчика и инсталаторите какъв може да е проблема и дали може да се реши?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 8 месеца #2994 от cokey
Отговор от cokey по тема Зарядни станции в БГ

rrumpe писа: Иначе казаха че АС станцията е безплатна, самод DC е платена. В Търново и АС станцията ли се плаща?


Мда, АС се плаща там.
DC няма

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 8 месеца #2995 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Зарядни станции в БГ

megamyrzel писа: Аз заредих eNV200 преди два дни без проблем на CHAdeMO-то на Лидл. Сякаш не беше с 50 kW, не засякох с колко точно, но работеше. С каква машина си, може да питаме доставчика и инсталаторите какъв може да е проблема и дали може да се реши?


Обикновено макс. мощност на 50 киловатите DC зареждачки е 43-44 кВт и то при под 50% заряд на батерията. Колкото повече се пълни толкова повече мощността спада, като накрая пада буквално до само няколко киловата.

На тази на Кауфланд пък AC-то едвам пълнеше - при 80% заряд на ZOE-то показа 1 ч. и 25 мин оставащо време за зареждане, а е 43 кВт. Тя самата кола е с макс. 22 кВт, но на 80% обикновено все още си държи добра мощност - явно има някакви неща да им се пипват на тия комбо ABB зареждачки.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 8 месеца #2996 от rrumpe
Отговор от rrumpe по тема Зарядни станции в БГ
Лийфа вчера като стана 80% на ДЦ станцията на КИА зареждането беше с около 3.4кВ мощност. То и за това навсякъде ДЦ станциите са до 80%, да не бавиш другите хора. Ако много ти трябва заредена до горе я местиш на АЦ зареждачката.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 8 месеца #2997 от rrumpe
Отговор от rrumpe по тема Зарядни станции в БГ

megamyrzel писа: Аз заредих eNV200 преди два дни без проблем на CHAdeMO-то на Лидл. Сякаш не беше с 50 kW, не засякох с колко точно, но работеше. С каква машина си, може да питаме доставчика и инсталаторите какъв може да е проблема и дали може да се реши?


Nissan Leaf 2012. Аз мислех, че на практика са еднакви с eNV200, но явно не са. Охраната в КИА вчера каза че eNV200 са имали проблем с бързото зареждане на тяхната станция, а аз нямам. Ти зареждал ли си на КИА?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 8 месеца #2998 от rrumpe
Отговор от rrumpe по тема Зарядни станции в БГ
jpwhitenissanleaf.com/2015/01/20/overcom...-quick-charge-units/
speakev.com/threads/when-rapid-charging-goes-wrong.9858/

Може да е от студа, а може да е заради "the actual plug caused the communication issue if the latch inside is damaged". Ще пробвам пак.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 8 месеца #2999 от megamyrzel
Отговор от megamyrzel по тема Зарядни станции в БГ
Заредих на КИА малко по-рано същия ден. Бях на 60% и отначало зареждаше с към 11-12 kW. Зареждах докъм 78%, накрая капеше със 7kW. След това пътувах и с 12 км оставащ пробег стигнах до Лидл. Не погледнах колко процента е акумулатора в началото на зареждането, може би към 10% или по-малко. След 30 мин беше заредил към 13 kWh, след още 7 минути - 14kWh и нещо, тогава трябваше да тръгвам.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 8 месеца #3006 от rrumpe
Отговор от rrumpe по тема Зарядни станции в БГ
Днес и аз успях да заредя... от първия път :)
на 35% почна с 23кВ и на 55% беше с 16-17кВ. Дано мощността е толкова ниска заради темепратурата. След няколко месеца ще проличи.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 2 години 8 месеца #3007 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Зарядни станции в БГ

rrumpe писа: Днес и аз успях да заредя... от първия път :)
на 35% почна с 23кВ и на 55% беше с 16-17кВ. Дано мощността е толкова ниска заради темепратурата. След няколко месеца ще проличи.


О, да мощността си пада определено заради ниските температури (на въздуха и батерията). Вкарвам и едно напомняне тук, че на КИА на Цариградско DC зареждачката е 20 кВт. Ще я сменят обаче с 50 кВт.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Създадено с Kunena форум