Компоненти (212)

Това е архив на предишната ни категория Компоненти – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!

VLOTTE е най-големият електромобилен проект в Европа досега

След като през изминалото лято се прибрах от екскурзия до Залцбург, където вече има няколко електро колонки за зареждане на електрически коли и колела, реших да проверя къде в Австрия всъщност има зарядни станции за електрически превозни средства. Дет се вика, докато у нас се накумим, ако реша да мръдна из Австрия с електро кола под наем (примерно!), да знам къде ще мога да тъпча електрони в батерията. За мое учудване се оказа, че австрийците си имат станции за зареждане на кило, както може да видите в LEMNET (наистина са много!!!), където супер грижливо са се погрижили да направят списък с линкове и всичко останало, но защо да се задоволяват с това хората (австрийците), та продължават още напред.

Не веднъж сме писали за ABB, шведско-швейцарският технологичен гигант, който наскоро получи сертификат за бързо зареждане на електрически коли, но сега поводът определено е наистина супер - компанията (логично, предвид въпросния сертификат) осигурява станциите и монтажа за първата мрежа за бързо (DC) зареждане на електрически коли в Австрия, която ще бъде управлявана от {tooltip)VKW{end-link}Vorarlberger Kraftwerke AG{end-tooltip}, като част от нейния VLOTTE проект...

Технологиите при електромобилните батерии се подобряват постоянно

Ахилесовата пета на електромобилите продължават да са батериите, чиито технологии все още не са преодолели, да ги наречем така, някои притеснения. За да се предотвратява натрупването на вътрешно съпротивление в литиевите батерии, което постепенно намалява техния капацитет и жизнен цикъл, например, се използват органични серни съединения...

Супер тънката батерия на Tesla Model S

С какво свързвате марката Rolls-Royce? Бас ловя, че не е със самолетни двигатели, макар че с точно с тях е свързана основната дейност на компанията. Ами Panasonic? Сигурно в съзнанието ви изниква някой голям плазмен телевизор или пък DVD устройство. ОК, да, и онези малки батерии, които поставяме в дистанционното управление на телевизора... Иначе казано, едва ли японският гигант ви напомня за електромобилни батерии, но както и при RR, и тук имаме изненада за вас - накратко казано, тези дни Tesla Motors обяви, че нейният спортен електрически седан Model S 2012 ще използва литиево-йонни клетки от Panasonic за своя комплект батерии...

Зареждането на електромобили си намери стандарт.

Въпреки положените усилия в тази посока, и до ден днешен зареждаме телефоните си с различни зарядни конектори. Имам предвид усилия за въвеждане на универсален стандарт. При електро колите не е като да няма подобна опасност, с вече няколкото различни куплунг варианти, чрез които първите масови електрически коли се свързват с мрежата.

За щастие още на този ранен етап имаме положително развитие и то идва под формата на съвместно споразумение между седем европейски автопроизводители - Audi, BMW, Daimler, Ford, General Motors, Porsche и Volkswagen - за хармонизирана, еднопортова бърза зарядна система, която ще бъде споделена и със САЩ...

Преди да отговорят на този въпрос много хора ще трябва да се запознаят по-подробно с понятието електромобил или поне да получат сбита конкретна информация с основните параметри, но ето едно питане за онези, които вече са наясно: Ще погледнете ли на електрическите коли по друг начин, ако има зарядно устройство, което да зарежда батерията за 10 минути? И на вчерашната конференция за електрическата мобилност в София стана много пъти дума за 'колата или зареждането' и дали реално липсата на зарядна инфраструктура е пречка за разпространението на електромобилите, които макар и все буквално липсващи в България, определено отбелязват ръст на продажбите в различни държави по света. Повечето от първите притежатели на електромобили не смятат за проблем липсата на зарядни станции, след като могат да зареждат в домашни условия, но далеч не всички от нас притежават гаража, а и масовизирането на електромобилите ще трябва да бъде съобразено с нагласите на повечето хора, формирани с десетилетия...