Компоненти (212)

Това е архив на предишната ни категория Компоненти – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!

От края на тази година започва дейността на съвместно 'хибридно' предприятие между BMW и PSA

Година след като подписаха меморандум за разбирателство, BMW Group и PSA Peugeot Citroen създадоха съвместно предприятие за разработка и производство на хибридни и електрически задвижващи технологии наречено BMW Peugeot Citroen Electrification. Явно и двете компании гледат доста напред, защото стартът на въпросното производство е планиран за 2015 г...

Зареждането за изминаване на 100 км ще отнема 15 минути

Днес сме на тема BMW и вече ви представихме началните впечатления на един от участниците в първата електро тестова програма на BMW MINI E от новия ActiveE, който под формата на електрифицирана 1-Серия вече се предлага на лизинг в САЩ за втората тестова кампания на BMW, която скоро ще навлезе и в някои европейски градове. В статията стана дума за това, че ActiveE няма възможност за бързо зареждане, но предвид сключеното споразумение между няколко големи автопроизводители за възприемане на единни стандарти за зареждане на електрически коли, крайната цел - BMW i3, почти сигурно ще може да се зарежда бързо. Всъщност това почти сигурно дори става ще по-сигурно, защото Siemens и BMW вече разработват гъвкава супер бърза зарядна система, а в случай че се чудите защо гъвкава - защото ще можем да използваме един и същи порт за зареждане на електрически коли и бързо (DC), и бавно (AC). Съвместната работа е част от Modellregion Elektromobilit?t M?nchen – Drive eCharged, проект, финансиран от германското министерство на транспорта, строителството и градското развитие...

Най-после официални стандарти за зареждане на електрически превозни средства

Международната електротехническа комисия ({tooltip}IEC{end-link}International Electrotechnical Commission{end-tooltip}) публикува два нови международни стандарта за зареждане на електрически превозни средства (ЕПС): IEC 62196-1 и IEC 62196-2, отразяващи глобалния консенсус за свързващите елементи, необходими за зареждането на електромобилите.

Новите стандарти регламентират щепсели и контакти, които могат да се използват в различни електромобилни инфраструктури и са кулминацията на огромна по обем изследователска и развойна дейност по разработка на зарядни механизми за електрически превозни средства по цял свят, в хода на която са тествани различни електрически инфраструктури и регулации в множество държави...

След 6-7 години май ще караме евтини и 'далекобойни' Toyota електромобили

Toyota, в сътрудничество с токийския институт по технологии и организацията за изследвания на високоенергийни ускорители, е разработила прототип на батерия, който може да се произвежда под формата на листа. Батерията има до пет пъти енергийния капацитет на сегашните литиево-йонни батерии, а информацията за тази разработка беше публикувана от Nikkei в началото на седмицата.

Според разработчиците, възможността за листово производство позволява и неколкократно по-голям капацитет за съхранение на електричество в единица обем, отколкото при настоящото поколение електромобилни батерии. Простата сметка показва, че с този добавен капацитет пробегът на електрическите коли може да се увеличи до 1000 км, от около 200 км за днешните модели...

С четири такива електромотора в колелата стават чудеса от ефективност

Карали ли сте някога кола без скоростна кутия? Ами без мотор? Хъъ, що за идиотски въпроси, нали? Но не, има такъв вариант, който с времето ще започне да намира все по-широко приложение. Чисто и просто става дума за концепция, с която електрическа кола може да се задвижва с помощта на монтирани в колелата й електромотори и ако се замислите това решение би било наистина елегантно. Дори това да не е най-подходящата дума, такава система със сигурност елиминира пилеещи енергия устройства като трансмисия, карданни валове и диференциали, което пък би способствало за по-модулен подход в задвижването и би спестило допълнително пространство пак за устройства, но съхраняващи или произвеждащи енергия. Харесва ли ви? Ако отговорът е да, страхотно, но се съмняваме, че цялата тази работа е по вкуса на компаниите, произвеждащи двигатели, скоростни кутии и всякакви други свързани компоненти, освен ако с времето не приемат (всъщност в един момент може и да нямат избор), че трябва да се пренасочат към производство на нови, модерни компоненти...