Компоненти (212)

Това е архив на предишната ни категория Компоненти – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!

Контрол при производството на батерията на Chevrolet Volt

Според Албърт Лам от Detroit Electric, батериите представляват около 54% от производствените разходи за една електрическа кола, 26% отиват за задвижващата система и останалите 20% се изразходват за производството на купето. Накратко, тези стойности насочват Лам към разработката на три потенциални стратегии за намаляване на разходите: намаляване на цените на батериите, намаляване на цената за производство на всяка кола и намаляване на разходите, свързани с инфраструктура, които се добавят към цените на електромобилите...

Батериите на електромобилите са защитени, но има с какво ги 'поглезим'

Електрическите коли все още далеч не са масово популярни, но пък и за да станат някой трябва да ги популяризира. С точно такова нещо сме се заели ние в eCars.bg и то с най-голямо удоволствие, за да ви помогнем, когато дойде момента да обмисляте покупка на електромобил, да сте в състояние бързо да вземете информирано решение, използвайки събраната от нас информация. Поредната порция потребителска помощ имаме възможност да ви представим благодарение на усилията на колегите от Plugin Cars, които показват на загрижените за живота на електромобилните батерии хора как да удължат техния живот максимално, с практични съвети за употреба и поддръжка. Както и при всяко друго устройство, начинът на използване определя производителността и издръжливостта, така че батериите на електромобилите не правят изключение и ако следвате указанията в тази статия, когато някой ден решите да продавате първия си електромобил, офертата ви хич няма да е лоша и 'болна'. Не че има от какво толкова да се притеснявате - в момента Nissan и General Motors, например, дават осем години или 150,000 км гаранция на батериите на произвежданите от тях електрически коли, но не пречи да сте информирани за по-ефективно използване и поддръжка. Хвърлете едно око на тези съвети, но ако в оригиналното ръководство на потребителя пише нещо различно, разбира се, придържайте се към заводските препоръки...

Единен стандарт за зареждане на електромобили се очаква от 2017 г.

Макар че процесът ще бъде дълъг, търговската асоциация на автопроизводителите ACEA, изготвя изчерпателен набор от правила за стандартизиране зареждането на електрически превозни средства. Обединеното браншово предложение ще позволи употребата на един тип конектор, независимо от марката на превозното средство, доставчикът на електроенергия или държавата.

Препоръките на бранша обхващат цялата верига на обществената зарядна инфраструктура и зарядните портове на електромобилите, включително комуникацията между тях, както за бавно, така и за бързо правотоково или променливо зареждане. Щом препоръките бъдат одобрени от съответните стандартизиращи органи, автопроизводителите ще започнат да интегрират одобрените стандарти в своите производствени цикли...

Кафявите водорасли - потенциална 'капацитетна бомба' за литиево-йонните батерии

Литиево-йонните батерии могат да съхраняват до 10 пъти повече енергия на клетка, ако вместо графитни се използват силиконови аноди. Но производителите не използват силикон, защото анодите от този материал деградират бързо със зареждането и разреждането на батерията.

Изследователски екипи от Технологичния институт на Джорджия и Университета Клемзън смятат, че може би са открили съставка, която ще позволи използването на силиконови аноди - обикновено свързващо вещество и хранителна добавка, извлечена от водорасли и използвана в много домакински продукти. Интересното е, че според учените този материал може не само да направи литиево-йонните батерии по ефективни, но и по-чисти и евтини за производство...

Електромобилите на Renault със задвижваща електро система на Continental

След като имахме възможността лично да видим новите електромобили на Renault по време на Автосалон София 2011, сега няма да видим нещо ново на изложението във Франкфурт, но малко техническа информация никога не е излишна. В случая тя има отношение към електрическите мотори, които ще задвижват Renault Kangoo Z.E. и Fluence Z.E. и дори да ви се струва малко странно, производителят на тези агрегати е много по-известен със своите гуми и се казва Continental...