Компоненти (212)

Това е архив на предишната ни категория Компоненти – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!

По-добре за 30 минути, отколкото за 6 часа

Докато компанията Daimler е заета с работата си по водородното бъдеще на Германия, също там (и по-точно в Бавария), на 24-ти август електро гигантът E.ON инсталира първата бърза зарядна станция на изхода на Иршенберг на магистрала A8. За разлика от съществуващите 3.5 кВ станции за зареждане с променлив ток, на които може да заредите електромобила си за 6 часа, новият тип право токови електро колонки разполага с капацитет от 50 кВ, гарантиращи зареждане за 30 минути. След тази първа инсталация, като един от основните играчи на пазара на електроенергия в Германия (и не само) E.ON смята да продължи с проучванията за инсталиране на такива бързи зарядни станции, първи по рода си в страната, с планове за втора до края на годината. Още по-добрата новина - електричеството за тези зарядни станции ще бъде генерирано само във водноелектрическите централи на E.ON...

Паркираш пред ИКЕА и докато пазаруваш електрическата ти кола се зарежда...

Хоп, и българската ИКЕА отвори врати. Сред недоволство за по-високи цени, но и сред огромна тълпа и не малко хора, очаквали с години това събитие. Пазарувайте, хора. Сглобявайте, наслаждавайте се на труда си и не пропускайте да попитате кога ИКЕА смята да инсталира електро колонки за зареждане електромобили - има ли по-емблематично място сега от това, където да заредиш електро колата си? Макар че (електро колите в София) са само няколко, но това ще се промени бързо Smile

"Изкарвам наскоро закупения си електромобил от гаража, семейството се качва и потегляме към ИКЕА. Нямаме много заряд в батерията, но да стигнем и да се върнем, няма проблем. Нямаме притеснения обаче. След като паркираме пред магазина, включваме колата да се зарежда, влизаме, прекарваме няколко часа в търсене и оглеждане и накрая потегляме със зареден електромобил".

Това засега е само желана представа за един много хубав и ефективен вариант на нещата. Не е дошъл момента да си купя електромобил, най-малкото с 1-2 мини изключения на пазара у нас няма такива. Това обаче ще се промени до голяма степен само в рамките на година. Промени в изградени строителни обекти обаче се правят трудно. И често не се минава без къртене и преправяне...

Според Vocis двустепенна трансмисия ще удължи живота на батериите в електромобилите

Специализираната инженерна компания от Англия Vocis е готова да демонстрира нов двой продукт по време на Low Carbon Vehicle Event 2011 - специфично разработена за електромобили двустепенна трансмисия. Това ще бъде първата публична демонстрация на 'електро-трансмисията' на Vocis, която ще бъде монтирана на прототип електрически минибус заедно със задвижваща система от Zytek...

Siemens определено има трайни намерения по отношение на зареждането на електромобили

Siemens получи доста голяма поръчка за своята Charge CP700A зарядна станция от много активната в електромобилно отношение напоследък Португалия. Като част от португалската програма за популяризиране на електрическата мобилност MOBI.E, Siemens Португалия подписа рамково споразумение за доставка на до 300 електро колонки. Сто от тях за поръчани веднага от INTELLI - организацията координираща португалската електромобилна програма.

INTELLI планира изграждане на зарядна инфраструктура в Португалия и смята да монтира устройства за зареждане в 25 града до 2012 г. на публични паркингки и в близост до пазарни центрове, хотели и летища...

Подмяна на батерия на Renault Fluence Z.E. в сервизния център на Better Place в Копенхаген

Какво ви говори името Better Place? Ако сте чели нашите статии, знаете. Ако все още не сте попадали на него - това е пионерната компания на Шай Агаси, която започна изграждане на центрове за бърза подмяна на батерии на електромобили. Първият в Европа беше изграден в Дания, а Better Place вече получи своя патент (7,993,155), разработен от Йоав Хайчал, Гани Хехуда, Тал Агаси, Ход Хасарон, Израел и Шай Агаси, САЩ, за "система за електрическо свързване на батерии към електрически превозни средства."