Технологии (116)

Това е архив на предишната ни категория Технологии – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!

BMW продължава да усъвършенства системите за топлинен контрол

Наскоро BMW обяви официално своята "i" подмарка на пресконференция във Франкфурт, с което постави началото на своята сериозна електромобилна линия. Това е бъдещото направление в работата на компанията, но и сегашните системи продължава да получават подобрения и въпреки новите постижения в ефективността на двигателите - с технологии като директното впръскване, променливото газоразпределение, задвижваните с отработени газове компресори, регенеративно спиране и старт/стоп функцията - около 60% от генерираната енергия все така се губи, половината под формата на топлината на изгорелите газове и другата половина като топлина, абсорбирана от охладителната система на двигателя. Намирането на начини за улавяне на тази губеща се топлинна енергия енергия е една от основните цели на инженерите, работещи по BMW EfficientDynamics програмата за бъдещето...

С водород - зареждане като с бензин

Всяка година, изкопаемите горива, използвани за транспортиране, генерират над 2000 милиона тона емисии на въглероден двуокис. Към това се прибавя и ежегодното производство на около 75 милиона нови коли. Повече от всякога е ясно, че са нужни алтернативи и наред с електроенергията, водородът е атрактивно гориво за коли, което предизвиква отделянето на CO2. Досега, водородът трябваше или да бъде втечняван до много ниски температури, или компресиран до високо налягане. И двата процеса изискват много енергия, както и разработването на изцяло нов тип коли. Нещата обаче се променят и наското базираната във Великобритания Cella Energy демонстрира обещаваща технология за зареждане на водород от горивна колонка в обикновен резервоар и ако тази нова технология се разпространи, това може да се окаже трансформацията, нужна за бързото възприемане на водородните коли...

VW осмисля нулевите емисии на електромобилите с огромни ВЕИ инвестиции

Поглед из форумите на масовите медии често попада на коментари под някоя и друга статия за електромобили, които не пропускат да уточнят, че електрическите коли не са 100% лишени от вредни емисии. Това наистина е така, когато електричеството, с което се зарежда една електро кола идва от електроцентрала, която е изхвърлила въглероден двуокис в атмосферата за производството му. Има обаче и чист вариант - електроенергия от възобновяеми източници - вятърни или слънчеви паркове. И понеже светът се е насочил към алтернативното задвижване, усилията да се разработят и произведат превозни средства, които не генерират CO2 няма да бъдат осмислени изцяло, без чиста енергия...

Фабриката на BMW в Лайпциг ще става все по-зелена

BMW планира монтаж на четири турбини за вятърна енергия, за да захранва фабрика с достатъчно електричество за сглобяване на стотици коли дневно. Вятърният парк трябва да заработи до края на 2013 г.

Става дума за заводът на BMW в Лайпциг, който компанията иска да превърне в пример за производство чрез зелена енергия, който да бъде последван в световен мащаб. Предвижда се съоръжението е Лайпциг да произведе около 200,000 коли през 2011 г. - около 740 дневно...

VW Camper с модерен дизел и зелени технологии

Електрическите коли вече се движат по улиците в много държави, но разбира се не са единствения начин да покажете 'зелена съпричастност' чрез своята мобилност. Така виждат нещата в най-голямото еко-съобразно моторно шоу в Англия - EcoVelocity - демонстрирайки, че не само електрическите и хибридните коли обират лаврите на природосъобразния транспорт.

За да докаже това твърдение, шоуто решава да преработи две икони от 80-те - бензинов Ford Escort RS2000 и дизелов VW Camper Van – натъпквайки ги с последните зелени авто технологии, които да ги направят желани модерни коли със значително редуцирани CO2 емисии и подобрен разход на гориво.

Билетите до Англия не са скъпи и ако искате да видите наистина подобни преработки, EcoVelocity се провежда от 8-11ти септември и представлява интерактивен фестивал на зелените технологии при колите, с последните разработки при електрическите, хибридните и колите с ниски CO2 емисии...