Технологии (116)
Това е архив на предишната ни категория Технологии – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!
IBM Automotive – решения за бъдещата електронна мобилност
От Маргарита Николова![IBM с нови разработки за пазара на електро мобилност като част от Green eMotion ЕС проекта IBM с нови разработки за пазара на електро мобилност като част от Green eMotion ЕС проекта](/images/stories/ev/green-e-motion-eu-project2.png)
Ефективното реализиране на електронната мобилност изисква цифрова, свързана и интелигентна инфраструктура. IBM популяризира тази бъдеща тема в рамките на своята Smarter Planet стратегия. Освен аспекти като капацитет на батериите и време за тяхното зареждане, важни за производителите на електрически превозни средства и батерии, енергийни доставчици, Telco и IT компании също са изправени предизвикателството да допринесат за развитиео на това засягащо множество браншове направление, за да се увеличи възприемането и употребата на електромобили. Германската IBM Research and Development Lab работи по няколко проекта в тази област...
LCV2011 – HyBoost с 50% по-малък двигател, но все така 'силен'
От Мартин Хаджистойков![HyBoost - проект за частично хибридизиране с намаляване наполовина обема на двигателя HyBoost - проект за частично хибридизиране с намаляване наполовина обема на двигателя](/images/stories/ev/hyboost-ford-focus.png)
Днес е заключителният ден на четвъртото по ред Low Carbon Vehicle събитие, организирано от Cenex на пистата Рокингам в Англия, и една от интересните демонстрации беше тази на HyBoost - комбинация от високо технологични и рентабилни електрически системи, която представлява радикално намаление на обема на двигателя, добавяне на електрически суперчарджър, допълнени с технологии за улавяне и съхранение на енергия в иначе конвенционална бензинова задвижваща система.
HyBoost проектът е ръководен от Ricardo, в сътрудничество с Controlled Power Technologies, European Advanced Lead Acid Battery Consortium, Ford, Imperial College London и Valeo, с частично финансиране от Technology Strategy Board.
Целта на проекта е да се демонстрира изключително ефективен по отношение на разходите, ултра-ефикасен бензинов двигател в C-сегмент пътническа кола, осигуряващ производителността на двулитров модел при значително намалени реални CO2 емисии и съответно подобрение в разхода на гориво...
Antonov: повишена ефективност с многостепенна трансмисия за електромобили
От Стефан Николов![Тристепенната трансмисия за електромобили на Antonov Тристепенната трансмисия за електромобили на Antonov](/images/stories/ev/tristepenna-transmisia-elektromobili-antonov.jpg)
Проучване на компанията Antonov, специализираща в автоматични трансмисии показва, че според нейни сравнителни тестове на електромобили, оборудвани с прототип на нова собствена многостепенна трансмисия, в осем различни цикъла на движение трансмисията с повече предавки осигурява около 10% по-добра ефективност на цикъла, отколкото едностепенна трансмисия.
Antonov е получила покана от {tooltip}TSB{end-link}Technology Strategy Board{end-tooltip} да демонстрира своите открития по време на {tooltip}LCV2011{end-link}Low Carbon Vehicle{end-tooltip} събитието с домакин Cenex днес и утре (7-8 септ) на Rockingham пистата в Корби, Нортхемптеншър. TSB е помогнал с финансиране на разработките на няколко трансмисии и развойни проекти с участието на Antonov...
BMW Connected Drive – системи за безпилотно шофиране
От Мартин Хаджистойков![BMW тества системи за асистиране на шофьора в движение BMW тества системи за асистиране на шофьора в движение](/images/stories/ev/bmw-asistent-shofirane.png)
Макар да не става дума за изцяло безпилотното шофиране (с Toyota Prius прототипи), което Google тества в Невада, инженерите от Изследвания и технологии на BMW Group разработват автоматизирана система асистент за шофиране по магистрали. За целта екип на компанията е оборудвал BMW 5 седан с интелигентен софтуер, както и асистент за видимостта и детекторни системи за околната обстановка.
Системата прототип може самостоятелно да контролира ускорението и спирането, както и да задминава по-бавно движещи се коли. Едно от най-големите предизвикателства в началото на проекта е било сливането с останалите коли на магистралата и излизането от нея. Системата реагира на ситуацията сливайки тестовата кола с трафика и дори може да сменя лентите за да й осигури адекватно пространство за влизане в трафика. Това е възможно до скорост от 130 км/ч, за съответствие с настоящите правила за движение по отношение на ограничение на скоростта.
![Mercedes-Benz B-class F-CELL на станция за зареждане с водород на OMV Mercedes-Benz B-class F-CELL на станция за зареждане с водород на OMV](/images/stories/ev/Mercedes-Benz-B-Klasse-F-CELL-vodorodni-gorivni-kletki.jpg)
Не един път сме отбелязвали факта, че Daimler и в частност Mercedes-Benz не се дава много електромобилен зор, като изключим точно обратната активност в Smart направление, но за това си има причина - компанията просто залага повече на водородната технология и честно казано това е изключително важен факт за авто индустрията. Както шефът на Fiat, Маркионе отбеляза, ако се отправим изцяло в електромобилна посока в един момент ще си имаме нова 'петролна' сага, нови монополисти и т.н. и затова е важно алтернативите за задвижване да са повече и добре възприети и разпространени.
С всичко казано дотук, в Германия е обявен амбициозен план за превръщането на страната в първата държава в света с мрежа от станции за зареждане с водород, за да се улесни използването на коли с горивни клетки по цялата й територия. А Daimler е влиятелна компания...