Тези дни неочаквано започна ремонт на една отсечка от столичния булевард България. Точно си говорехме вкъщи, че още през април беше супер подходящо заради тая небивала щуротия, в която сме вкарани почти всички в света – с тези празни улици да се изтегли този планиран ремонт вместо през август, да е сега.

Мускетарят на Tesla успя да направи неща, които друг не е правил. Едно от тях беше, да нарече една обикновена на вид сграда – Гигафабрика. И ето ти ново (световно) нарицателно. Има и други големи компании, които имат и правят големи фабрики за батерии, но никой досега не се сети да използва силата на имената или думите, за да увеличи мащаба на дейността си отвъд реалния.

Xpeng P7 е електро седан и втори модел на китайската компания Xpeng, който с доста прилични параметри (за технологичното ниво през 2020 г.) излиза на пазара (в Китай) през юни.

В първия блог за деня на труда сме на тема големи електро возила. Електробусите в Европа се увеличават с добро темпо – през 2019 пазарният дял е 4.1% Това изглежда малко и все още е наистина много малко, но има държави, в които броят вече е значителен. Такава е Холандия където над 40% от автопарка е електрически.

В Европа доминиращият стандарт за бързо зареждане вече е Combined Charging System (CCS 2), но първият бърз DC стандарт, отпреди повече от 10 години, беше японският CHAdeMO. С годините CHAdeMO асоциацията не изостави проекта заради новата силна конкуренция, а точно обратното – продължава да го развива, защото този стандарт доминира в Китай и Япония (и в огромна степен в световен мащаб).