Обещанието за ID.3 това лято е потвърдено – търговският директор на Volkswagen Юрген Стакман писа в LinkedIn и Twitter, от 17 юни всеки направил предварителна резервация за модела ще може да завърши процеса на поръчката.

Тези дни неочаквано започна ремонт на една отсечка от столичния булевард България. Точно си говорехме вкъщи, че още през април беше супер подходящо заради тая небивала щуротия, в която сме вкарани почти всички в света – с тези празни улици да се изтегли този планиран ремонт вместо през август, да е сега.

Мускетарят на Tesla успя да направи неща, които друг не е правил. Едно от тях беше, да нарече една обикновена на вид сграда – Гигафабрика. И ето ти ново (световно) нарицателно. Има и други големи компании, които имат и правят големи фабрики за батерии, но никой досега не се сети да използва силата на имената или думите, за да увеличи мащаба на дейността си отвъд реалния.

Xpeng P7 е електро седан и втори модел на китайската компания Xpeng, който с доста прилични параметри (за технологичното ниво през 2020 г.) излиза на пазара (в Китай) през юни.

В първия блог за деня на труда сме на тема големи електро возила. Електробусите в Европа се увеличават с добро темпо – през 2019 пазарният дял е 4.1% Това изглежда малко и все още е наистина много малко, но има държави, в които броят вече е значителен. Такава е Холандия където над 40% от автопарка е електрически.

В Европа доминиращият стандарт за бързо зареждане вече е Combined Charging System (CCS 2), но първият бърз DC стандарт, отпреди повече от 10 години, беше японският CHAdeMO. С годините CHAdeMO асоциацията не изостави проекта заради новата силна конкуренция, а точно обратното – продължава да го развива, защото този стандарт доминира в Китай и Япония (и в огромна степен в световен мащаб).